Gewoon goed design

Ontwerpen die uw doelgroep aantrekt

Huisstijl, website, advertentie en bedrijfslogo ontwerpen

Huisstijl, website, advertentie en bedrijfslogo ontwerpen

Groei begint bij een huisstijl die staat als een huis. Wist u dat ons brein wanneer het iets vaker gezien heeft, automatisch denkt dat het goed is? Een herkenbare huisstijl en aansprekend logo blijven ‘hangen’ en zijn daarom dus cruciaal. Immers, zodra onze vaatwasser of wasmachine stuk is, vliegen we massaal naar de website die ‘zorgt voor een glimlach’. Ook als we daar nooit eerder besteld hebben.

Door de juiste kennis en onze creativiteit toe te passen, zorgen we dat mensen aan úw bedrijf denken zodra zij uw product of dienst nodig hebben. Negen van de tien klanten zijn bij ons direct tevreden met het eerste ontwerp. Geen revisierondes…. dat scheelt ook u weer tijd.

presenatiemap
megafoon

DMS maakt ontwerpen die voldoen aan de belangrijkste criteria:

DMS maakt ontwerpen die voldoen aan de belangrijkste criteria:

  • Herkenbaar

  • Aansprekend
  • Onderscheidend
idee

Een vormgever uw logo en
huisstijl laten ontwerpen

Een vormgever uw logo en
huisstijl laten ontwerpen

Een huisstijl en logo creëert bij uw doelgroep onwillekeurig een bepaalde verwachting. Een goede vormgever weet daar gebruik van te maken. Bij het ontwerpen van uw logo, visitekaartje en briefpapier, zetten we onze creativiteit en kennis in om te zorgen voor de perfecte balans; de doelgroep voelt zich aangesproken én onthoudt uw product of dienst.

Wilt u een geheel nieuwe huisstijl of een bestaande huisstijl aanpassen? In beide gevallen gaan we graag voor u aan de slag. Uiteraard zorgen we ervoor dat het nieuwe ontwerp toepasbaar is voor al uw marketinginstrumenten.

Webdesignbureau voor de
vormgeving van uw website

Webdesignbureau voor de
vormgeving van uw website

U wilt websitebezoekers overtuigen uw product of dienst aan te schaffen. Er is veel onderzoek gedaan naar de werking van websites. Het grafische ontwerp en de gebruiksvriendelijkheid ervan, blijken een grote invloed te hebben op het succes van een website.
Wanneer we uw website ontwerpen, houden we rekening met de volgende doelen:

  • De eerste indruk moet zorgen dat de bezoekers verder gaan kijken op uw website en niet meteen weer wegklikken (meestal op zoek naar een concurrent).
  • Bezoekers raken overtuigd van uw aanbod en nemen contact met u op, bezoeken uw showroom of doen een aankoop in uw webshop (conversie).
  • Terugkerende bezoekers: de bezoeker was de vorige keer zo enthousiast geworden van uw verhaal dat hij terugkomt voor een aankoop, het maken van een afspraak of het doen van een bestelling (loyaliteit).

Naast het ontwerp kunnen wij de website ook voor u bouwen. Lees hier hoe wij dit als web development bedrijf doen.

webdesign

Ontwerp advertenties & brochures

Ontwerp advertenties & brochures

Wilt u adverteren in een vakblad, magazine of krant? Of heeft u behoefte aan folders en brochures? Wellicht wilt u juist reclame maken middels een billboard of banner aan uw gevel? Het resultaat van deze zogeheten offline reclame staat of valt met een ontwerp dat uw doelgroep aanspreekt. Én hangt af van het feit of de attentiewaarde hoog genoeg is. Door een goed ontwerp te maken, passend bij uw nieuwe of bestaande huisstijl, zorgen wij hiervoor.

Ook voor uw online advertenties kunnen wij een sterk ontwerp maken? Op deze pagina leest u meer over internetmarketing en advertentiestrategie.

Wat is belangrijk voor een succesvol webdesign?

Wat is belangrijk voor een succesvol webdesign?

Een goede ontwerper houdt rekening met de wijze waarop mensen websites bezoeken, lezen en gebruiken. Websitegebruikers zijn geneigd snel een website te verlaten zodra het hen niet aanspreekt. Of wanneer ze niet snel kunnen vinden wat ze zoeken. Een aantrekkelijk design passend bij uw huisstijl en doelgroep, een duidelijke menustructuur en opvallende knoppen (buttons) zijn dus erg belangrijk.

Maar ook de opbouw van de inhoud is bepalend. De bezoeker is op zoek naar specifieke informatie en wil die snel kunnen vinden. Door middel van sterke koppen en een logische opbouw van de tekst, bereikt u dit. Leest de tekst lekker vlot en overtuigd hij de bezoeker, dan besluit deze vervolgens tot actie over te gaan. En dat is wat u wilt. Bestellingen in uw webshop, het maken van een afspraak of een bezoek aan uw locatie.

Door middel van kleur, lettertype, beeldmateriaal en een goede indeling, zorgt de ontwerper dat bovenstaande wordt bereikt. Hij kruipt als het ware in de huid van uw doelgroep en zoekt de perfecte balans tussen een aantrekkelijk en functioneel ontwerp. De meeste gezochte elementen zoals een telefoonnummer, routebeschrijving of contactformulier moeten in één oogopslag gevonden kunnen worden. Bijvoorbeeld middels het plaatsen van opvallende knoppen, ook wel buttons genoemd, op strategische plaatsen op uw website.

Wat vinden we belangrijk als we een logo ontwerpen?

Wat vinden we belangrijk als we een logo ontwerpen?

Vanuit de neurowetenschap weten we hoe ons brein reageert op bepaalde kleuren, beelden en boodschappen. Meestal gebeurt dit onbewust. Wanneer je deze kennis toepast op je marketingtechnieken sta je natuurlijk al 2-0 voor.

Bij het zien van een logo trekken onze hersenen onwillekeurig een conclusie. Bijvoorbeeld dat het professioneel, vernieuwend, herkenbaar of vertrouwelijk aanvoelt. Tenzij het een nietszeggend logo is, dan blijft enige conclusie uit. Oftewel, er treedt geen effect op.

Een goede ontwerper zorgt dat het bedrijfslogo de doelgroep aanspreekt. Maar, net zo belangrijk zijn de bestandsformaten, kleuren en leesbaarheid. Een professioneel logo moet voor verschillende doeleinden geschikt zijn, zowel digitaal als op papier.

Wat is belangrijk bij het ontwerp van een succesvolle huisstijl?

Wat is belangrijk bij het ontwerp van een succesvolle huisstijl?

In feite vormt de huisstijl een afspiegeling van de identiteit van een bedrijf. Een passende huisstijl zorgt ervoor dat uw doelgroep graag zaken met u doet. Een frivole huisstijl is bijvoorbeeld perfect wanneer uw onderneming staat voor jeugdigheid, plezier en laagdrempeligheid. Maar diezelfde huisstijl wekt juist de verkeerde verwachting, en trekt dus de verkeerde klant, wanneer uw organisatie staat voor gedegenheid, professionaliteit en/of formaliteit.

Om bovenstaande redenen vinden we het belangrijk ons te verdiepen in uw doelgroep en uw onderneming. Waar staat u voor? Wie zijn uw klanten en welk probleem willen ze graag opgelost zien? Door uw nieuwe of aangepaste huisstijl vervolgens consistent door te voeren, krijgt uw bedrijf een professionele uitstraling. Én creëert u naamsbekendheid!

branding
folder-ontwerp

Advertenties en brochures die de aandacht van uw doelgroep trekken

Advertenties en brochures die de aandacht van uw doelgroep trekken

Reclame moet in de eerste plaats vooral de aandacht trekken. Dat kan met kleur, opvallend beeldmateriaal of een knallende kop. Belangrijk bij brochures en flyers is dat de achterzijde een hoge attentiewaarde heeft. Immers, dit soort drukwerk ligt ook vaak ondersteboven op een balie, bureau of tafel. Een gemiste kans wanneer daar slechts uw adresgegevens op staan.

Goed ontworpen advertentiemateriaal en drukwerk houdt ook rekening met de juiste balans tussen creativiteit en functionaliteit. Een supersterke slogan mist volledig zijn doel, wanneer het in een, weliswaar prachtig, maar moeilijk leesbaar lettertype wordt gedrukt.

Ontwerp beeldmateriaal voor sociale media

Ontwerp beeldmateriaal voor sociale media

Enerzijds biedt sociale media een relatief voordelige manier om uw naamsbekendheid te vergroten, uw producten en diensten te promoten en klantenbinding te generen. Anderzijds is het knap lastig om op deze platforms op te vallen. De gebruikers racen als het ware door hun tijdlijn en bepalen in een halve seconde óf ze een bericht de moeite waard vinden om te lezen.

De eerste slag wordt dan ook geslagen met ijzersterk beeldmateriaal. Beeldmateriaal waardoor de gebruiker meteen denkt: dít kan interessant zijn, even kijken. Een goede grafisch ontwerper weet een beeld te creëren dat deze reactie teweegbrengt. Al dan niet in combinatie met een pakkende kop.

De volgende slagen worden gemaakt door middel van goede informatievoorziening. In het bericht zelf of middels een korte video. Ook andere zaken zoals het gebruik van hashtags en het tijdstip van plaatsing spelen een rol. En wilt u echt flink aandacht trekken met uw bericht dan kan dat door middel van betaalde promotie. Niet de tijd of kennis om dit allemaal uit te voeren? Lees hier hoe wij uw socialemedia-beheer uit handen nemen.

social-updates